October 22, 2010

Bloggbråk

Det pågår ett drama i den så kallade bloggvärlden. Det är min största last
i livet, jag följer dessa bloggar och bidrar till dessa vilsna tonåringars inkomst
genom att klicka in regelbundet. Det är värre än SE&HÖR och Hänt Extra
tillsammans. De lägger ut sina liv som om det vore en öppen bok och tjänar
stora pengar på detta. Det senaste som hänt och som har spridit sig som
en löpeld är en otrohetshistoria värre än Clinton och Lewinsky. Alla
"storbloggare" ska ha sin del av kakan och gottar sig i andras misär, fast det
smaskiga i historien är att huvudpersonerna själva gottar sig mest av alla.
Men vad gör man inte för lite pengar?

I korthet florerade ett rykte om att Paow varit otrogen mot sin pojkvän
Hugo ("känd" från "Den rätta för Rosing") med Nemo ("känd" från "Kungarna
av Tylösand"). Detta ryckte hoppade Kissekatten på och gottade sig på genom kryptiska
inlägg på sin blogg. Droppen som fick bägaren att rinna över var att Jockiboi ("känd"
från "Kungarna av Tylösand") bestämde sig för att hotta upp historien lite genom
att lägga ut ett telefonsamtal där Paow erkänner hela historien vilket till slut
mynnar ut i att parterna lägger ut ett milslångt inlägg där "den riktiga historien"
är nerskriven.

Helt plötsligt känns det rätt patetiskt att jag själv gottar mig i den här misären,
men det är lite sorligt att dessa människor inte inser att miljoner människor tar
del av detta. Men samtidigt fantastiskt roligt.

No comments:

Bloggen

Vem är jag?

My photo
Växjö, Sweden