October 20, 2010

Bitter-F

Har kommit in i en bitter period för tillfället, därför jag inte skrivit så aktivt
som jag annars brukar göra. Bitterhet klär mig nämligen inte. Men jag antar
att det beror på väderomställningen, det är ju kallt och jävligt nu. Jag har alltid
haft en önskan om att vintern som årstid ska försvinna, men det är ingen
som håller med mig, jag hör från alla håll: -"Men åååh, vintern är ju SÅ (med
betoning på SÅ) myyysig". Ja, kanske för de som äger en stor öppen spis och
en karl/kvinna (eller kanske inte äger, men lånar). Annars består vintern mest
av bitterhet över att hyresbostäder tillochmed snålar in på värmen och att man
behöver ha på samt öppen ugn för att inte drabbas av kallbrand. Sen detta
eviga skrapandet av rutor, allt detta ovanstående må vara i-landsproblem, så
nu kanske det kan förstås varför jag inte klär att vara bitter. Jag återkommer
samtidigt som min livsglädje!

På återseende.


No comments:

Bloggen

Vem är jag?

My photo
Växjö, Sweden